Renungan

Friday, March 5, 2010

Apa nak Jadi dengan Negaraku yang Tercinta....????

Segala puji hanya bagi Allah s.w.t., Tuhan empunya sekalian Alam, Tiada Ia berhajat kepada selain-Nya, malah selain-Nya lah yang berhajat kepada-Nya. Selawat dan salam semoga dilimpahkan Allah s.w.t. ke atas junjungan kita Sayyidina Nabi Muhammad s.a.w. (Ya Allah tempatkan baginda di tempat yang terpuji sepertimana yang Kau janjikan Amin) Beserta Ahlulbayt dan Para Sahabat R.anhum yang mulia lagi mengerah keringat menyebarkan Islam yang tercinta. Dan kepada mereka yang mengikut mereka itu dari semasa ke semasa hingga ke hari kiamat...Ya Allah Ampuni kami, Rahmati Kami, Kasihani Kami ...Amin


Amma Ba'du,


Ana tidak dapat menyembunyikan lagi perasaan kecewa dengan situasi semasa yang berlaku di negara kita Malaysia yang tercinta ini...terlalu banyak gejala-gejala sosial hinggalah kepada kes buang dan bunuh bayi malah dengan membakar bayi pun ada sampailah kepada yang terbaru kes rompak dan rogol .

Walaupun tulisan ini ana tidak pasti dapat memberi kesan kepada mana-mana pihak ataupun tidak, tapi cukuplah sebagai luahan hati semoga dapat melapangkan sikit dada ana dengan berkongsi dengan saudara Islam ku yang lain.

Maka ketahuilah !! Bahawa Hukum-Hukum Allah SWT adalah wajib dilaksanakan, Apakah ada lagi hukum yang lebih baik dari Hukum Allah??? Undang-undang yang ada hari ini langsung tidak mampu menurunkan kadar jenayah yang semakin hari semakin meningkat. Hari ini, seorang mak sudah tidak berani meninggalkan anak perempuan bersendirian bersama ayah di rumah kerana takut "haruan makan anak". Kes Safiah yang baru-baru ini cukup menyedihkan , Apalah jenis hati manusia yang sanggup melakukan perkara dil luar batas binatang sekalipun...

Sungguh, hari ini seorang lelaki pun sudah tidak berani keluar jalan seorang diri pada waktu malam kerana ancaman-ancaman seperti ragut, rompak, ugut dan sebagainya. Apatah lagi perempuan.

Kita seolah-olah hidup dalam penjara, penuh ketakutan dan sentiasa merasa tidak selamat di dalam negara kita sendiri yang mendakwa sebagai Negara Islam.

Apakah lagi yang nak diharapkan apabila Hukum Allah dan Rasul-Nya diketepikan...maka nantikan sahajalah bala' dan bencana yang akan menimpa dirimu atau keluarga dan sahabat handaimu..kalau hari ini kita dengar berita ada orang dirompak, dirogol, diragut...maka nantikan sahaja giliran kita, keluarga, saudara mara dan sahabat kita untuk dirompak, diragut dan dirogiol sekiranya Hukum-Hukum buatan manusia yg cacat ni terus dilaksanakan.

Maka, Ya Ikhwan, Masalah Jenayah ini adalah masalah umat Islam bersama. Paha yang dicubit di kanan, pasti turut sama dirasai oleh paha yang kiri. Apatah lagi kes rompak yang baru-baru ni terjadi di Kangkar Pulai dilakukan oleh Orang Kafir terhadap orang Islam .

Demi Allah !! Mereka bukan Kafir Zimmi

Mereka adalah Kafir Harbi......wajib diperangi dan dibunuh di khalayak ramai supaya menjadi pengajaran bagi orang lain.. Sesungguhnya Kafir Zimmi di Zaman Rasulullah SAW tidak berani walau mengangkatkan kepala mereka di hadapan Kaum Muslimin.....hati orang Islam manakah yang mampu melakukan aktiviti seharian dengan tenang setelah mengetahui musibah yang melanda saudaranya sendiri???

Dan, ingatlah wahai pemimpin...Kamu lah yang akan disoal pertama-tama tentang apa yang kamu pimpin

Maka Celakalah, celakalah, celakalah pemimpin yang hanya memikirkan urusan perut mereka sahaja.

Celakalah Pemimpin yang membiarkan rakyatnya menderita dalam pimpinannya.

Celakalah Pemimpin yang sibuk dengan Kemewahan Dunia yang sementara meninggalkan kebajikan dan kemashalatan rakyatnya yang akan menjadi bekalan untuknya di Hari kemudian yang kekal selamanya.

Tidak mungkin pemimpin tidak mengetahui akan masalah-masalah seperti ini....kalau sungguh tidak mengetahui, maka dia tidak layak menjadi pemimpin...

Hati Umat Islam ini tidak akan tenteram selagi mana perompak-perompak itu tidak diadili dengan Hukuman yang sepatutnya...Kepada Allah SWT jua kami mengadu akan masalah kami...Sungguh Dia lah tempat kami mengadu akan keresahan hati kami, kebimbangan kami, dan kezaliman yang berlaku ke atas kami.

Ya Allah ..Ampuni kami...Rahmati Kami...Kasihani Kami...

Semoga Allah SWT memberi TAUFIK dan HIDAYAH kepada kita semua..

Dan Semoga Allah SWT MENGHANCURKAN, MENJAHANAMKAN , dan MENGHINAKAN mereka yang menyakiti, membunuh, meragut, merompak, dan merogol akan Umat Islam ini sekiranya tidak dikehendaki-Nya Hidayah....Amin Ya Rabbal A'lamin

Sungguh sedih bila mengenangkan Nabi Muhammad SAW, junjungan dan ikutan kita yang mulia..

Ya Allah , Engkau Maha Mengetahui bahawa Hamba-Mu, Kekasih-Mu pernah bersabda lebih kurang maksudnya "Aku serahkan kamu (wahai umatku) selepas ketiadaanku kepada sebaik-baik tempat untuk berserah, iaitu Allah Azza Wajalla"

Ya Allah , Kami yakin denga sebulat-bulat keyakinan, Bahawa Engkaulah sebaik-baik tempat berserah...
Kepada-Mu jua kami mengadukan rintihan kami sama ada yang dapat diungkapkan dengan perkataan mahupun tidak, Sesungguhnya Kau Maha Mendengar Lagi Maha Mengasihani..Amin

Ya Allah...Selamatkan umat ini...Selamatkan umat ini...Selamatkan umat ini...

Wallahu Yahdi ila sawaissabil

Selawat dan salam sebanyaknya semoga dilimpahkan Allah s.w.t. ke atas junjungan besar kita Sayyidina Nabi Muhammad s.a.w. , (Ya Allah Tempatkanlah Junjungan kami di tempat yang terpuji sepertimana yang Kau janjikan..Amin) Beserta para sahabat dan Ahlulbayt r.anhum yang sangat kasih mereka itu kepada umat ini.


Segala puji hanya bagi Allah s.w.t., Tiada Daya Upaya melainkan Allah s.w.t., Dan Allah jua yang memberi petunjuk dan Allah s.w.t. Maha Mengetahui..

Jazakallah Khairan Kathira...(^_^)

Al-Faqir wal Haqir Ilallah,
Salim Azham (MSA)

1 comment:

  1. betul tu.. dasyat la,,cam ne cara yg terbaik utk kita lakukan???

    ReplyDelete