Renungan

Thursday, July 16, 2009

BOL JKSK UTM

Segala puji hanya bagi Allah s.w.t., Tuhan Empunya sekalian alam, Selawat dan salam moga dilimpahkan Allah s.w.t. kepada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w., (Ya Allah.. Tempatkan baginda di tempat yg terpuji sepertimana yg Kau janjikan...Amin) Beserta Ahlulbayt dan para sahabat r.anhum yg mulia lagi banyak jasa mereka itu dalam berbakti kepada agama ini..Dan mereka yg mengikut mereka itu dari semasa ke semasa hingga ke hari kiamat..Ya Allah Ampuni kami, Rahmati kami, Kasihani kami...Amin

Amma Ba'du,

JKSK UTM akan mengadakan program Bond of Love (BOL) pada 19/7/09 (Ahad) pada jam 4.45 ptg di Dewan Al-Ghazali , MSI. Program ini bertujuan untuk memperkenalkan adik2 baru yang baru mendaftarkan diri sebagai ahli JKSK kepada jawatankuasa dan pimpinan JKSK termasuk penasihatnya, Al-Fadhil Ustaz Mahyudin . Semua ahli diwajibkan hadir . Tetapi ana sendiri tak pasti untuk hadir kerana byk perkara perlu dilakukan sebaik sahaja pulang dari LI. Walaubagaimanapun, tahniah kepada AJK program BOL ini kerana berusaha jugak untuk mengadakan program ini walaupun menempuh banyak masalah dan kerap terpaksa ditangguhkan. Semoga ia menjadi pengalaman berguna dan pemangkin untuk menjadikan program akan datang lebih berjaya.

Semester yang lepas, byk program telah dirancang untuk diadakan, sehingga beberapa cadangan terpaksa diketepikan kerana terlalu padat . Ana sendiri mungkin akan berbincang dgn Akhie Hazwan (Pengerusi JKSK) untuk kita adakan lawatan ke mana-mana seminar perbandingan antara agama. Jadi , kepada adik2 baru, rebutlah peluang ini untuk menimba pengalaman menjadi AJK program , belajar bagaimana mengurus kan program, bajet perbelanjaan , prosedur2 kertas kerja, dan banyak lagi yg ana jamin adik tidak merasa rugi kerana ianya diaplikasikan sewaktu adik bekerja nanti. Ana sendiri semasa LI, antara perkara yg byk diambil perhatian adalah bajet perbelanjaan , tender2, persediaan kertas kerja .

Dan yg lebih penting, niatkanlah untuk buat amal salih dengan menganjurkan program2 yg menjurus ke arah kebaikan, yakinlah saudara juga akan mendapat "saham" pahala mereka juga.
Kepada JKSK, teruskan berjuang membela saudara baru, membantu dan menjaga kebajikan mereka yg merupakan tugas dan tanggungjawab utama disamping menganjurkan program berkaitan antara agama seperti Diskusi Iman, Interfaith Dialog dan lain-lain lagi.

Tidak lupa juga , bagi adik2 yg minat dalam keusahawanan, JKSK turut mempunyai unit ekonomi walaupun tidak rasmi tetapi direstui oleh saudara pengerusi dan Al-Fadhil penasihat, Bolehlah menyertai juga ekonomi JKSK, . Eko-JKSK menjual barangan keperluan agama seperti Jubah, Kopiah, Buku2 agama dan macam2 lagi.

Semoga genrasi JKSK akan datang akan lebih cemerlang dan terbilang...Amin

Selawat dan salam moga dilimpahkan Allah s.w.t. ke atas junjungan kita Sayyidina Muhammad s.a.w. (Ya Allah Tempatkan junjungan kami di tempat yg terpuji sepertimana yg Kau janjikan...Amin) Beserta Ahlulbayt dan para sahbat r.anhum yang sgt mengasihi akan umat ini.

Segala puji hanya bagi Allah s.w.t., Tuhan Empunya sekalian alam, Tiada Daya Upaya malainkan Allah s.w.t., Dan Allah s.w.t. jua yg memberi petunjuk dan Allah s.w.t. Maha Mengetahui

Jazakallah Khairan Kathira...(^_^)

Al-Faqir wal Haqir Ilallah,
Salim Azham (MSA)

No comments:

Post a Comment